onsdag 14 december 2011

Mentimeter och QR-koder

I förra veckan hade jag en heldagkurs där jag diskutera om att nyttja IT i olika sammanhang, inte minst för att öka interaktionen. Jag har testat att arbeta med QR-koder och Mentimeter och det har varit mycket lyckat, inte minst när man diskuterar detta med skolledare som helt plötsligt inser vad man kan nyttja sin smartphone till. Jag gjorde en mycket enkel film om hur man kan arbeta med QR-koder och Mentimeter och som jag publicerar nedan. Kvalitet på filmen? Kunde vara bättre. Innehåll? Upp till Er att bedöma.

2 kommentarer:

  1. Vi har utvecklat ett liknande verktyg på http://voto.se som har inbyggt stöd för QR-koder. Ta gärna en titt på det! // Jan Danils, Dev360

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, bra att ni har integrerat QR-kod på sajten och att man kan skräddrasy sin egen kortadress. Alltid bra med fler tips.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.