måndag 31 januari 2011

Var är min Twänner på för konferenser-Lanyard hjälper till

Vi är många som följer olika Twitterflöden från kända som okända Twitter-kontakter och ibland så känner man att "just den personen skulle jag vilja träffa". Jag har några sådana på min lista och jag är övertygad om att jag kommer att möta dem förr eller senare. Men det kan bli enklare än att slumpen spelar in, inte minst om man testar tjänsten Lanyrd. Genom att koppla sitt Twitterkonto till Lynard är det enkelt att se vilka av mina personer som jag följer som kommer att delta på olika konferenser och redan nu ser jag att en av mina kontakter skall delta på Biblioteksdagarnas konferens i maj. Så min uppmaning till Er alla är, skriv in era konferenser så får vi en helt annan överblick över vad som är på gång i vårt land eller närliggande länder. Att det sedan är möjligt att koppla Lanyard till iCal eller Google kalendern gör inte saken sämre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.